You are not allowed to perform this action

طراحی و توسعه محصول دیجیتال

Digital Product Design and Development

مقطع: تحصیلات تکمیلی گرایش: فناوری و علم شبکه
نوع درس: نظری تعداد واحد: ۳
پیش‌نیاز: – هم‌نیاز: –

هدف کلی

طراحی محصول دیجیتال انسان-محور (Human-centered Design) از رویکرد‌های مهم در دنیای کسب‌وکار و شرکت‌های نوپای فناور محور است. در این درس از دانشجویان انتظار می‌رود بتوانند به صورت فعالیت تیمی در طراحی و توسعه محصولات دیجیتال مشارکت نموده و یا یک تیم توسعه را هدایت نمایند. بخش عمده درس به صورت کارگاهی همراه با انجام یک پروژه توسعه محصول دیجیتال در قالب کار تیمی است.

سرفصل‌ها

  1. درک نقش مهندسی طراحی در محصولات دیجیتال
  2. فرایند پروژه محصول دیجیتال از شکل‌دهی تیم تا اتمام محصول
  3. تشریح چارچوب‌های تعاملی و استفاده کاربردی agile
  4. ارتباط مدیر محصول دیجیتال با سایر افراد
  5. جایگاه نوآوری در محصولات دیجیتال
  6. مفاهیم یادگیری در مقابل مقیاس‌گذاری
  7. چگونگی بهره برداری از تجربه مشتری
  8. شناسایی نوع مدل کسب و کار
  9. مفهوم و تعاریف طراحی کاربر محور
  10. ارتباط محصول دیجیتال و پایگاه‌های داده
  11. مفاهیم توسعه معماری UI و UX از منظر علمی و مهندسی فناوری اطلاعات
  12. توسعه تجربه کاربر و ابزارهای مطرح صنعت

ارزیابی پیشنهادی

  • تمرین‌ها و پروژه: ۶۰ درصد نمره
  • آزمون‌های میان‌ترم و پایانی: ۴۰ درصد نمره

منابع پیشنهادی

  1. J.W. Ross, C.M. Beath, and M. Mocker. Designed for digital: how to architect your business for sustained success. The MIT Press, 2021.
  2. K. McElroy. Prototyping for designers: developing the best digital and physical products. O’Reilly Media Inc., 2016.
  3. J. Whalen. Design for how people think: using brain science to build better products. O’reilly Media Inc., 2019.
  4. R. Banfield, C.T. Lombardo, and T. Wax. Design sprint: a practical guidebook for building great digital products. O’reilly Media Inc., 2016.
  5. T. Kelley and D. Kelley. Creative confidence: unleashing the creative potential within us all, Crown Business. New York, 2013.
  6. D.A. Norman. The design of everyday things. Basic Books, 2013.
  7. N. Eyal. Hooked: how to build habit‐forming products. Penguin Canada, 2014.
  8. G. Ferri and M.D. Waal. a lab of labs: methods and approaches for a human‐centered design. Amsterdam Creative Industries Publishing, 2017.