مبانی تحول دیجیتال
Foundations of Digital Transformation
مقطع: تحصیلات تکمیلی | گرایش: تحول دیجیتال |
نوع درس: نظری | تعداد واحد: ۳ |
پیشنیاز: – | همنیاز: – |
هدف کلی
هدف این درس آشنایی با مبانی و مفاهیم تحول دیجیتال است. در این درس دانشجویان با ابعاد و توانمندسازهای مختلف تحول دیجیتال مانند «استراتژی»، «فناوری»، «داده»، «حکمرانی و رهبری» و «فرهنگ و مهارت» آشنا میشوند. در این درس در راستای پرورش نیروی انسانی کارآمد برای تحول دیجیتال سازمانها، سعی میشود مفاهیم بنیادی و پایهای حوزه تحول دیجیتال به شکل کاربردی به دانشجویان منتقل شود و مطالعات موردی و تجارب موفق برای دانشجویان ارائه گردد.
سرفصلها
- معرفی و تعریف تحول دیجیتال
- کاربردهای تحول دیجیتال در صنایع، معرفی مطالعات موردی، تجارب موفق و نهادهای بینالمللی این حوزه
- صنعت چهارم و تحول دیجیتال
- مروری بر فناوریهای تحول آفرین
- مروری براستراتژیهای مبتنی بر فناوری اطلاعات و استراتژیهای تحول دیجیتال
- مدلهای تحول دیجیتال و مدلهای کسبوکار دیجیتال
- تحلیل داده و تحول دیجیتال
- تجربه دیجیتال مشتری
- فرآیندهای کسبوکار و تحول دیجیتال
- حکمرانی و رهبری دیجیتال
- نقشه راه تحول دیجیتال سازمان و چالشهای آن
- محیط کار دیجیتال و فرهنگ و مهارتهای دیجیتال
ارزیابی پیشنهادی
- تمرینها و پروژه: ۳۰ درصد نمره
- تحلیل مطالعات موردی ۱۰ درصد نمره
- آزمونهای میانترم و پایانی: ۶۰ درصد نمره
منابع پیشنهادی
- D.L. Rogers. Digital Transformation Playbook: Rethink Your Business for the Digital Age. Columbia Business School Publishing, 2016.
- G.C. Kane, A.N. Phillips, J.R. Copulsky, and G.R. Andrus. The Technology Fallacy: How People Are the Real Key to Digital Transformation Paperback. The MIT Press, 2022.
- V. Venkatraman. The Digital Matrix: New Rules for Business Transformation through Technology. LifeTree, 2017.