You are not allowed to perform this action
بازاریابی دیجیتال
Digital Marketing
مقطع: تحصیلات تکمیلی | گرایش: تجارت الکترونیکی |
نوع درس: نظری | تعداد واحد: ۳ |
پیشنیاز: – | همنیاز: – |
هدف کلی
هدف از این درس، آشنایی دانشجویان با بازاریابی دیجیتال و اهمیت آن در تجارت مدرن، معرفی روشها، ابزارها و فناوریهای مرتبط با بازاریابی دیجیتال، و آمادهسازی دانشجویان برای مشاغل حوزه بازاریابی دیجیتال یا زمینههای مرتبط است.
سرفصلها
- طراحی و بهینهسازی تارنما (طراحی landing page و CTA)، اصول طراحی رابط/تجربه کاربری و بهینهسازی موتور جستجو (SEO)
- تبلیغات در بازاریابی دیجیتال و تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC)
- بازاریابی ویروسی دیجیتال
- بازاریابی از طریق همکاری در فروش
- بازاریابی رایانامهای، بازاریابی تلفن همراه هوشمند، بازاریابی ویدئویی، بازاریابی محتوا، بازاریابی رسانههای اجتماعی
- اینفلوئنسر مارکتینگ
- نظریههای نشان و نشانسازی
- بازیوارسازی (Gamification)
- طراحی و پیادهسازی کارزارهای دیجیتال
- تحقیقات بازار و تحقیقات بازاریابی
- تجزیه و تحلیل، اندازهگیری و سنجههای کلیدی عملکرد در بازاریابی دیجیتال
- راهبرد و برنامهریزی بازاریابی دیجیتال
ارزیابی پیشنهادی
- تمرینها و پروژه: ۴۰ درصد نمره
- آزمونهای میانترم و پایانی: ۶۰ درصد نمره
منابع پیشنهادی
- P. Kotler and K. Keller. Marketing Management. Pearson, 2014.
- P. Kotler, H. Kartajaya, and I. Setiawan. Marketing 3.0: From Products to Customers to the Human Spirit. In: Kompella, K. (eds) Marketing Wisdom. Management for Professionals, Springer, 2018.
- D. M. Scott. The New Rules of Marketing and PR: How to Use Social Media, Online Video, Mobile Applications, Blogs, News Releases, and Viral Marketing to Reach Buyers Directly. John Wiley & Sons Inc, 2015.
- D. Chaffey and F. Ellis-Chadwick. Digital marketing: Strategy, Implementation and Practice, 5th Edition. Pearson Education, 2022.
- J. Pulizzi. Epic Content Marketing: How to Tell a Different Story, Break Through the Clutter, & Win More Customers by Marketing Less. McGraw Hill, 2013.
- J. Rogers. The Digital Marketing Landscape: Creating a Synergistic Consumer Experience. Business Expert Press, 2021.