بازاریابی دیجیتال

Digital Marketing

مقطع: تحصیلات تکمیلی گرایش: تجارت الکترونیکی
نوع درس: نظری تعداد واحد: ۳
پیش‌نیاز: – هم‌نیاز: –

هدف کلی

هدف از این درس، آشنایی دانشجویان با بازاریابی دیجیتال و اهمیت آن در تجارت مدرن، معرفی روش‌ها، ابزارها و فناوری‌های مرتبط با بازاریابی دیجیتال، و آماده‌سازی دانشجویان برای مشاغل حوزه بازاریابی دیجیتال یا زمینه‌های مرتبط است.

سرفصل‌ها

  1. طراحی و بهینه‌سازی تارنما (طراحی landing page و CTA)، اصول طراحی رابط/تجربه کاربری و بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO)
  2. تبلیغات در بازاریابی دیجیتال و تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC)
  3. بازاریابی ویروسی دیجیتال
  4. بازاریابی از طریق همکاری در فروش
  5. بازاریابی رایانامه‌ای، بازاریابی تلفن همراه هوشمند، بازاریابی ویدئویی، بازاریابی محتوا، بازاریابی رسانه‌های اجتماعی
  6. اینفلوئنسر مارکتینگ
  7. نظریه‌های نشان و نشان‌سازی
  8. بازی‌وارسازی (Gamification)
  9. طراحی و پیاده‌سازی کارزارهای دیجیتال
  10. تحقیقات بازار و تحقیقات بازاریابی
  11. تجزیه و تحلیل، اندازه‌گیری و سنجه‌های کلیدی عملکرد در بازاریابی دیجیتال
  12. راهبرد و برنامه‌ریزی بازاریابی دیجیتال

ارزیابی پیشنهادی

  • تمرین‌ها و پروژه: ۴۰ درصد نمره
  • آزمون‌های میان‌ترم و پایانی: ۶۰ درصد نمره

منابع پیشنهادی

  1. P. Kotler and K. Keller. Marketing Management. Pearson, 2014.
  2. P. Kotler, H. Kartajaya, and I. Setiawan. Marketing 3.0: From Products to Customers to the Human Spirit. In: Kompella, K. (eds) Marketing Wisdom. Management for Professionals, Springer, 2018.
  3. D. M. Scott. The New Rules of Marketing and PR: How to Use Social Media, Online Video, Mobile Applications, Blogs, News Releases, and Viral Marketing to Reach Buyers Directly. John Wiley & Sons Inc, 2015.
  4. D. Chaffey and F. Ellis-Chadwick. Digital marketing: Strategy, Implementation and Practice, 5th Edition. Pearson Education, 2022.
  5. J. Pulizzi. Epic Content Marketing: How to Tell a Different Story, Break Through the Clutter, & Win More Customers by Marketing Less. McGraw Hill, 2013.
  6. J. Rogers. The Digital Marketing Landscape: Creating a Synergistic Consumer Experience. Business Expert Press, 2021.