You are not allowed to perform this action

هنر در بازی‌های رایانه‌ای

Art in Computer Games

مقطع: تحصیلات تکمیلی گرایش: بازی‌های رایانه‌ای
نوع درس: نظری تعداد واحد: ۳
پیش‌نیاز: – هم‌نیاز: –

هدف کلی

در این درس، مبانی و مفاهیم طراحی هنری و مدل‌سازی اجسام سه‌بعدی به منظور استفاده در موتورهای بازی آموزش داده می‌شود.

سرفصل‌ها

  1. اصول و مفاهیم مدل‌سازی سه‌بعدی
  2. تغییرشکل‌دهنده‌های سه‌بعدی و نقش آن‌ها در مدل‌سازی
  3. بافت‌گذاری و سایه‌زنی در نرم‌افزارهای سه‌بعدی‌سازی
  4. مدل‌سازی با چندضلعی کم (Low-poly modeling) برای بازی‌های رایانه‌ای
  5. استخراج نگاشت‌های نرمال، پراکندگی، شفافیت و غیره برای مدل‌های ایجاد شده
  6. معرفی خط لوله‌های ورود محتوای سه‌بعدی به موتورهای بازی
  7. برنامه‌نویسی افزونه برای نرم‌افزارهای سه‌بعدی‌سازی
  8. مبانی پویانمایی و گرفتن خروجی مناسب برای موتورهای بازی

ارزیابی پیشنهادی

  • تمرین‌ها و پروژه: ۳۰ درصد نمره
  • آزمون‌های میان‌ترم و پایانی: ۷۰ درصد نمره

منابع پیشنهادی

  1. Gahan, Andrew. Game Art Complete: All-in-One: Learn Maya, 3ds Max, ZBrush, and Photoshop Winning Techniques. Focal Press, 2010.
  2. Solarski, Chris. Drawing Basics and Video Game Art: Classic to Cutting-Edge Art Techniques for Winning Video Game Design, 2012.
  3. Ahearn, Luke. 3D Game Textures: Create Professional Game Art Using Photoshop, 2011.