هنر در بازیهای رایانهای
Art in Computer Games
مقطع: تحصیلات تکمیلی | گرایش: بازیهای رایانهای |
نوع درس: نظری | تعداد واحد: ۳ |
پیشنیاز: – | همنیاز: – |
هدف کلی
در این درس، مبانی و مفاهیم طراحی هنری و مدلسازی اجسام سهبعدی به منظور استفاده در موتورهای بازی آموزش داده میشود.
سرفصلها
- اصول و مفاهیم مدلسازی سهبعدی
- تغییرشکلدهندههای سهبعدی و نقش آنها در مدلسازی
- بافتگذاری و سایهزنی در نرمافزارهای سهبعدیسازی
- مدلسازی با چندضلعی کم (Low-poly modeling) برای بازیهای رایانهای
- استخراج نگاشتهای نرمال، پراکندگی، شفافیت و غیره برای مدلهای ایجاد شده
- معرفی خط لولههای ورود محتوای سهبعدی به موتورهای بازی
- برنامهنویسی افزونه برای نرمافزارهای سهبعدیسازی
- مبانی پویانمایی و گرفتن خروجی مناسب برای موتورهای بازی
ارزیابی پیشنهادی
- تمرینها و پروژه: ۳۰ درصد نمره
- آزمونهای میانترم و پایانی: ۷۰ درصد نمره
منابع پیشنهادی
- Gahan, Andrew. Game Art Complete: All-in-One: Learn Maya, 3ds Max, ZBrush, and Photoshop Winning Techniques. Focal Press, 2010.
- Solarski, Chris. Drawing Basics and Video Game Art: Classic to Cutting-Edge Art Techniques for Winning Video Game Design, 2012.
- Ahearn, Luke. 3D Game Textures: Create Professional Game Art Using Photoshop, 2011.