بازیهای آموزشی
Educational Games
مقطع: تحصیلات تکمیلی | گرایش: بازیهای رایانهای |
نوع درس: نظری | تعداد واحد: ۳ |
پیشنیاز: – | همنیاز: – |
هدف کلی
در این درس، هدف پوشش مطالب مرتبط با طراحی و توسعه بازیهایی است که میتواند به عنوان بازیهای آموزشی یا بازیهای دارای خاصیت توان بخشی یا تقویتی –مهارتی به کار گرفته شوند.
سرفصلها
- طراحی و پیاده سازی مکانیکهای درگیرکننده در بازی
- طراحی روشهای جدید تعامل با بازی (تشخیص احساسات و بازخوردهای فیزیکی)
- طراحی الگوهای نوین تعامل (الگوهای حرکتی و Gesture-based)
- بازی آرایی (Gamification)
- طراحی آموزشی در بازیهای رایانهای (Educational Design)
- Augmented Learning
ارزیابی پیشنهادی
- تمرینها و پروژه: ۳۰ درصد نمره
- آزمونهای میانترم و پایانی: ۷۰ درصد نمره
منابع پیشنهادی
- Klopfer, Eric. Augmented Learning: Research and Design of Mobile Educational Games. MIT Press, 2008.
- Zichermann, Gabe, and Christopher Cunningham. Gamification by Design: Implementing Game Mechanics in Web and Mobile Apps. O'Reilly Media, 2011.
- Kapp, Karl M. The Gamification of Learning and Instruction: Game-Based Methods and Strategies for Training and Education. John Wiley & Sons, 2012.