مدیریت پروژههای بازیسازی
Project Management in Game Development
مقطع: تحصیلات تکمیلی | گرایش: بازیهای رایانهای |
نوع درس: نظری | تعداد واحد: ۳ |
پیشنیاز: – | همنیاز: – |
هدف کلی
هدف اصلی این درس، آشنایی با فرآیند مدیریت پروژههای بازی است. از آن جا که ذات پروژههای بازی بسیار پویا و قابل تغییر بوده و افراد مختلفی از جمله برنامه نویسان و هنرمندان در آن درگیر میشوند، نیازمند روشهای کارا و بهروز برای مدیریت مقیاس و دامنه پروژه است.
سرفصلها
- مروری بر متدولوژیهای ساخت نرمافزار
- مبانی مدیریت پروژههای نرمافزاری
- نیازمندیهای مدیریت پروژههای نرمافزاری
- فازهای مدیریت پروژه
- مدیریت و رهبری تیم
- مستندسازی در پروژههای بازیسازی
- چالشهای موجود در پروژههای بازی سازی
- بهکارگیری متدولوژی چابک در مدیریت پروژههای نرمافزاری
- سازماندهی تیمی
- نظم کاری متدولوژی چابک (Agile Discipline)
- مدیریت بخش هنری بازی به کمک متدولوژی چابک
- طراحی جریان کاری تولید بازی در متدولوژی چابک
ارزیابی پیشنهادی
- تمرینها و پروژه: ۳۰ درصد نمره
- آزمونهای میانترم و پایانی: ۷۰ درصد نمره
منابع پیشنهادی
- Keith, Clinton. Agile Game Development with Scrum. Addison-Wesley Signature Series, 2010.
- Schwarzl, Thomas. Game Project Completed: How Successful Indie Game Developers Finish Their Projects. 2014.
- Hight, John, and Novak, Jeannie. Game Development Essentials: Game Project Management: Game Project Management. Thomson Delmar Learning, 2007.
- Schwaber, Ken. Agile project management with Scrum. O'Reilly Media, 2004.
- Keith, Clinton. Agile Methodology in Game Development: Year 3. Game Developers Conference. 2006.