مدیریت پروژه‌های بازی‌سازی

Project Management in Game Development

مقطع: تحصیلات تکمیلی گرایش: بازی‌های رایانه‌ای
نوع درس: نظری تعداد واحد: ۳
پیش‌نیاز: – هم‌نیاز: –

هدف کلی

هدف اصلی این درس، آشنایی با فرآیند مدیریت پروژه‌های بازی است. از آن جا که ذات پروژه‌های بازی بسیار پویا و قابل تغییر بوده و افراد مختلفی از جمله برنامه نویسان و هنرمندان در آن درگیر می‌شوند، نیازمند روش‌های کارا و به‌روز برای مدیریت مقیاس و دامنه پروژه است.

سرفصل‌ها

  1. مروری بر متدولوژی‌های ساخت نرم‌افزار
  2. مبانی مدیریت پروژه‌های نرم‌افزاری
  3. نیازمندی‌های مدیریت پروژه‌های نرم‌افزاری
  4. فازهای مدیریت پروژه
  5. مدیریت و رهبری تیم
  6. مستندسازی در پروژه‌های بازی‌سازی
  7. چالش‌های موجود در پروژه‌های بازی سازی
  8. به‌کارگیری متدولوژی چابک در مدیریت پروژه‌های نرم‌افزاری
  9. سازماندهی تیمی
  10. نظم کاری متدولوژی چابک (Agile Discipline)
  11. مدیریت بخش هنری بازی به کمک متدولوژی چابک
  12. طراحی جریان کاری تولید بازی در متدولوژی چابک

ارزیابی پیشنهادی

  • تمرین‌ها و پروژه: ۳۰ درصد نمره
  • آزمون‌های میان‌ترم و پایانی: ۷۰ درصد نمره

منابع پیشنهادی

  1. Keith, Clinton. Agile Game Development with Scrum. Addison-Wesley Signature Series, 2010.
  2. Schwarzl, Thomas. Game Project Completed: How Successful Indie Game Developers Finish Their Projects. 2014.
  3. Hight, John, and Novak, Jeannie. Game Development Essentials: Game Project Management: Game Project Management. Thomson Delmar Learning, 2007.
  4. Schwaber, Ken. Agile project management with Scrum. O'Reilly Media, 2004.
  5. Keith, Clinton. Agile Methodology in Game Development: Year 3. Game Developers Conference. 2006.