برنامهنویسی روند بازی با موتورهای بازی
Gameplay Programming with Game Engines
مقطع: تحصیلات تکمیلی | گرایش: بازیهای رایانهای |
نوع درس: نظری | تعداد واحد: ۳ |
پیشنیاز: – | همنیاز: – |
هدف کلی
هدف اصلی این درس، آشنایی عملی با برنامه نویسی مکانیکها و منطق بازی در یک موتور آماده است. برای موتور آماده به صورت پیشنهادی، موتور یونیتی آورده شده است ولی بر حسب زمان و تشخیص استاد میتواند هر نوع زیرساخت فنی آماده دیگر نیز باشد.
سرفصلها
- ساخت بازی با موتور یونیتی
- مفاهیم اولیه موتور یونیتی
- مدیریت داراییها
- مدیریت صحنه
- مدیریت اشیای موجود در بازی
- آشنایی با واسط کاربری یونیتی
- خط لوله ورود محتوی
- پویانمایی در موتور یونیتی
- سیستم عوارض زمین در موتور یونیتی
- برنامه نویسی کنترل کننده دوربین در موتور یونیتی
- مقدمات اسکریپت نویسی
- برنامهنویسی هوش مصنوعی در موتور یونیتی
ارزیابی پیشنهادی
- تمرینها و پروژه: ۵۰ درصد نمره
- آزمونهای میانترم و پایانی: ۵۰ درصد نمره
منابع پیشنهادی
- Creighton, Ryan Henson. Unity 3D Game Development by Example: A Seat-of-Your-Pants Manual for Building Fun, Groovy Little Games Quickly. Packt Publishing Ltd, 2010.
- Blackman, Sue. Beginning 3D Game Development with Unity: All-in-one, multi-platform game development. Apress, 2011.
- Goldstone, Will. Unity Game Development Essentials. Packt Publishing Ltd, 2009.
- Goldstone, Will. Unity 3.x Game Development Essentials. Packt Publishing Ltd, 2011.
- Menard, Michelle. Game Development with Unity. Cengage Learning, 2012.