You are not allowed to perform this action

فناوری‌های مرتبط با بازی‌های رایانه‌‌ای

Computer Games Technologies

مقطع: تحصیلات تکمیلی گرایش: معماری سازمانی
نوع درس: نظری تعداد واحد: ۳
پیش‌نیاز: – هم‌نیاز: –

هدف کلی

هدف از این درس، آشنایی دانشجویان با فناوری‌های مختلف مرتبط با بازی‌های رایانه‌ای و مقوله متاورس است. در این راستا، روش‌های طراحی و پیاده‌سازی بازی‌های رایانه‌ای، رویکردها و ابزارهای توسعه محیط‌های واقعیت گسترده و روش‌های خودکار تولید رویه‌ای محتوا و هوش مصنوعی در بازی‌های رایانه‌ای پوشش داده می‌شود.

سرفصل‌ها

  1. معرفی کلیات بازی‌های رایانه‌ای
  2. معرفی بازی‌های جدی
  3. معرفی بازی‌های هدفمند
  4. تولید رویه‌ای محتوای بازی‌ها
  5. بازی‌وارسازی
  6. فناوری واقعیت افزوده
  7. فناوری واقعیت مجازی
  8. متاورس

ارزیابی پیشنهادی

  • تمرین‌ها و پروژه: ۳۵ درصد نمره
  • آزمون‌های میان‌ترم و پایانی: ۶۵ درصد نمره

منابع پیشنهادی

  1. N. Shaker, J. Togelius, and M.J. Nelson. Procedural Content Generation in Games. Springer, 2016.
  2. N. Georgios and J. Togelius. Artificial Intelligence and Games, First Edition. Springer, 2018.
  3. J. Schell. The Art of Game Design: A Book of Lenses, Third Edition. CRC Press, 2019.
  4. R. Dörner. Serious Games: Foundations, Concepts and Practice, First Edition . Springer, 2016.
  5. M. Ball. The Metaverse: And How It Will Revolutionize Everything. Liveright, 2022.
  6. B. Marr. Extended Reality in Practice. Wiley, 2021
  7. E. Adams. Game Mechanics: Advanced Game Design, First Edition. New Riders, 2012.