فناوریهای مرتبط با بازیهای رایانهای
Computer Games Technologies
مقطع: تحصیلات تکمیلی | گرایش: معماری سازمانی |
نوع درس: نظری | تعداد واحد: ۳ |
پیشنیاز: – | همنیاز: – |
هدف کلی
هدف از این درس، آشنایی دانشجویان با فناوریهای مختلف مرتبط با بازیهای رایانهای و مقوله متاورس است. در این راستا، روشهای طراحی و پیادهسازی بازیهای رایانهای، رویکردها و ابزارهای توسعه محیطهای واقعیت گسترده و روشهای خودکار تولید رویهای محتوا و هوش مصنوعی در بازیهای رایانهای پوشش داده میشود.
سرفصلها
- معرفی کلیات بازیهای رایانهای
- معرفی بازیهای جدی
- معرفی بازیهای هدفمند
- تولید رویهای محتوای بازیها
- بازیوارسازی
- فناوری واقعیت افزوده
- فناوری واقعیت مجازی
- متاورس
ارزیابی پیشنهادی
- تمرینها و پروژه: ۳۵ درصد نمره
- آزمونهای میانترم و پایانی: ۶۵ درصد نمره
منابع پیشنهادی
- N. Shaker, J. Togelius, and M.J. Nelson. Procedural Content Generation in Games. Springer, 2016.
- N. Georgios and J. Togelius. Artificial Intelligence and Games, First Edition. Springer, 2018.
- J. Schell. The Art of Game Design: A Book of Lenses, Third Edition. CRC Press, 2019.
- R. Dörner. Serious Games: Foundations, Concepts and Practice, First Edition . Springer, 2016.
- M. Ball. The Metaverse: And How It Will Revolutionize Everything. Liveright, 2022.
- B. Marr. Extended Reality in Practice. Wiley, 2021
- E. Adams. Game Mechanics: Advanced Game Design, First Edition. New Riders, 2012.