You are not allowed to perform this action
بازمهندسی فرایندهای کسبوکار
Business Process Reengineering
مقطع: تحصیلات تکمیلی | گرایش: معماری سازمانی |
نوع درس: نظری | تعداد واحد: ۳ |
پیشنیاز: – | همنیاز: – |
هدف کلی
هدف از این درس آشنایی دانشجویان با مفاهیم و ابزارهای بازمهندسی، نقش و اهمیت بازمهندسی در سازمانها، آشنایی با روشها و ابزارهای متداول برای مدلسازی فرایندهای سازمان و آشنایی و ارتباط فرایندهای سازمانی با معماری سازمانی است. در انتهای این درس دانشجویان قادر خواهند بود تا فرایندهای مختلف سازمانها را بشناسند، تحلیل کنند و آنها را مجدداً طراحی نمایند تا به اهداف بازمهندسی مانند افزایش کارایی و اثربخشی سازمانها در محیطهای رقابتی، پویا و متمرکز بر مشتری دست یابند. کاربرد این درس در معماری سازمانی نقش بسزایی دارد و میتواند یک زمینه فعالیت تجاری برای افراد مهیا نماید.
سرفصلها
- مروری بر کلیات و اصول بازمهندسی فرایندهای کسبوکار
- ارزﻳﺎﺑﻲ آﻣﺎدگی ﺳﺎزﻣﺎن ﺑﺮای ﭘﻴﺎدهﺳﺎزی بازمهندسی ﻓﺮاﻳﻨﺪﻫﺎی کسبوکار
- بازمهندسی فرایندهای کسبوکار و خود ارزیابی سازمانی
- بازمهندسی فرایندهای کسبوکار و سایر روشهای بهبود
- متدولوژیهای بازمهندسی فرایندهای کسبوکار
- متدولوژی شارپ و مکدرموت
- مدلسازی و طراحی فرایندها با BPMN2.0 و بهبود با رویکرد BPM و BPMS
- معرفی نرمافزارها و ابزارهای مدلسازی و مدیریت فرایندهای کسبوکار
- توانمندسازی فناوری اطلاعات و بازمهندسی فرایندهای کسبوکار
- استقرار بازمهندسی فرایندهای کسبوکار
- طراحی سیستم بازخورد و ارزیابی عملکردها و فرایندها
ارزیابی پیشنهادی
- آزمونهای میانترم و پایانترم: ۶۰ درصد نمره
- تمرینهای در طول ترم: ۲۰ درصد نمره
- پروژه پژوهشی: ۲۰ درصد نمره
منابع پیشنهادی
- M. Dumas, M. La Rosa, J. Mendling, and H. A. Reijers. Fundamentals of Business Process Management. 2nd Edition, Springer Berlin Heidelberg, 2018.
- H. Susanto, F. Y. Leu, and C. K. Chen. Business Process Reengineering: An ICT Approach. 1st Edition, Apple Academic Press, 2019.
- H. Michael and C. James. Reengineering the Corporation: A Manifesto for Business Revolution. Harper Information, 2001.