You are not allowed to perform this action
مدیریت تغییر دیجیتال
Digital Change Management
مقطع: تحصیلات تکمیلی | گرایش: تحول دیجیتال |
نوع درس: نظری | تعداد واحد: ۳ |
پیشنیاز: – | همنیاز: – |
هدف کلی
این درس با هدف ارائه درک جامعی از تغییرات و چالشهای مرتبط با تحول دیجیتال در سازمانها و مکانیزمها و روشهای مدیریت آن برای دانشجویان طراحی شده است. این درس طیف گستردهای از موضوعات ضروری برای درک مدیریت تغییر دیجیتال را از جمله استراتژیهای تحول دیجیتال، پذیرش کاربر و نیروی انسانی، روشها و ابزارهای موثر در برنامهریزی و اجرای پروژههای تحول دیجیتال و استراتژیهای کاهش ریسک در پروژههای تحول دیجیتال را پوشش میدهد.
سرفصلها
- مروری بر مفاهیم و مباحث مرتبط با مدیریت تغییر
- اهمیت و ضرورت مدیریت تغییر در حرکت به سمت تحول دیجیتال
- مقدمهای بر مدیریت تغییر دیجیتال و مفاهیم کلیدی آن
- توانمندسازها و موانع مدیریت تغییر در تحول دیجیتال
- روشها و ابزارهای موثر در برنامهریزی و اجرای پروژههای تحول دیجیتال
- استراتژیهای همسوسازی تغییرات با نیروی کار فناوری در پروژههای تحول دیجیتال
- مدیریت مقاومت نیروی انسانی و کاربر و درک پذیرش ایشان در برابر تغییر در پروژههای تحول دیجیتال
- استراتژیهای کاهش ریسک در پروژههای تحول دیجیتال
- مهارتهای رهبری استراتژیک و عملیاتی مورد نیاز برای مدیریت پروژههای تحول دیجیتال
- مطالعات موردی و پروژههای عملی تحول دیجیتال موفق و ناموفق
ارزیابی پیشنهادی
- تمرینها و پروژه: ۳۵ درصد نمره
- آزمونهای میانترم و پایانی: ۶۵ درصد نمره
منابع پیشنهادی
- C. Machado and J.P. Davim. Management for Digital Transformation. Springer, 2024.
- J.P. Kotter. Leading Change. Harvard Business Review Press, 2012.