You are not allowed to perform this action
تجارت سیار و رایانش فراگیر
Mobile Commerce and Pervasive Computing
مقطع: تحصیلات تکمیلی | گرایش: تجارت الکترونیکی |
نوع درس: نظری | تعداد واحد: ۳ |
پیشنیاز: – | همنیاز: – |
هدف کلی
هدف از این درس، آشنایی دانشجویان با فناوریها و روندهای نوظهور در تجارت تلفن همراه و رایانش فراگیر، مسائل و چالشهای تجارت الکترونیکی سیار، و شناسایی پیامدهای اخلاقی، قانونی و اجتماعی تجارت تلفن همراه و رایانش فراگیر است.
سرفصلها
- مقدمهای بر تجارت تلفن همراه هوشمند و رایانش فراگیر، و دستهبندی کاربردها (بازی، تجارت، آموزش، سلامت و نظایر آن)
- تجهیزات سیار شامل تلفن همراه، تبلت، دستگاههای چندرسانهای، پوشیدنی و نظایر آن
- شبکه ارتباطی و تجارت سیار
- اینترنت اشیاء، هوش محیطی، رایانش لبه و رایانش ابری (توسعه نرمافزار مبتنی بر بستر ابری)
- طراحی و پیادهسازی تجارت سیار و سامانههای رایانش فراگیر
- تجارت مبتنی بر موقعیت مکانی
- ویژگیهای خاص تلفن همراه هوشمند (مطالعه موردی موتور جستجو در تلفن همراه هوشمند)
- بانکداری سیار، سامانههای پرداخت سیار و کیفهای بیسیم
- بازاریابی سیار (Mobile Marketing)
- رایانش ناپیدا (Invisible Computing)
- محدودیتهای تجارت سیار، هوش مصنوعی و تجارت سیار، شبکههای اجتماعی و تجارت سیار
- امنیت سامانههای تجارت سیار، انواع تهدیدات و جرائم در تجارت سیار
ارزیابی پیشنهادی
- تمرینها و پروژه: ۴۰ درصد نمره
- آزمونهای میانترم و پایانی: ۶۰ درصد نمره
منابع پیشنهادی
- P. May and T. Jell. Mobile Commerce: Opportunities, Applications, and Technologies of Wireless Business. Cambridge University Press, 2001.
- P. Duhan and A. Singh. M-Commerce: Experiencing the Phygital Retail. CRC Press, 2019.
- A. Mehrotra and M. Musolesi.Intelligent Notification Systems. Springer, 2020.
- H. K. Thakkar, etal.. Predictive Analytics in Cloud, Fog, and Edge Computing: Perspectives and Practices of Blockchain, IoT, and 5G. Springer, 2023.
- S. Misra, A. Tyagi, V. Piuri, and L. Garg. Artificial Intelligence for Cloud and Edge Computing. Springer, 2022.