You are not allowed to perform this action

موسیقی بازی و جلوه‌های صوتی

Game Music and Sound Effects

مقطع: تحصیلات تکمیلی گرایش: بازی‌های رایانه‌ای
نوع درس: نظری تعداد واحد: ۳
پیش‌نیاز: – هم‌نیاز: –

هدف کلی

این درس به بررسی نقش صدا و موسیقی در بازی‌های رایانه‌ای می‌پردازد و اهمیت آن‌ها در تجربه کاربری را تشریح می‌کند. هدف اصلی این درس، آشنایی دانشجویان با اصول طراحی و پیاده‌سازی صدا و موسیقی در بازی‌های رایانه‌ای، تکنیک‌های ترکیب و همگام‌سازی صدا با رویدادهای بازی و استفاده از ابزارهای پیشرفته برای خلق و ویرایش صدا و موسیقی است. در انتهای این دوره، دانشجویان توانایی ایجاد و ادغام صدا و موسیقی به صورت خلاقانه و فنی در بازی‌های رایانه‌ای را خواهند داشت.

سرفصل‌ها

  1. مقدمه‌ای بر صدا و موسیقی در بازی‌های رایانه‌ای
  2. تعریف صدا و موسیقی در بازی‌ها
  3. تاریخچه صدا و موسیقی در بازی‌ها
  4. نقش‌های صدا و موسیقی در بازی‌های رایانه‌ای
  5. مبانی طراحی صدا
  6. عناصر اساسی صدا (فرکانس، شدت، تمبر)
  7. ساخت صداهای محیطی و افکت‌های صوتی
  8. طراحی صدا برای کاراکترها و اشیاء در بازی
  9. مبانی موسیقی برای بازی
  10. اصول آهنگسازی و تنظیم موسیقی برای بازی
  11. سبک‌ها و ژانرهای موسیقی در بازی‌های رایانه‌ای
  12. استفاده از لوپ‌ها و تم‌های موسیقیایی

ارزیابی پیشنهادی

  • تمرین‌ها و پروژه: ۳۰ درصد نمره
  • آزمون‌های میان‌ترم و پایانی: ۷۰ درصد نمره

منابع پیشنهادی

  1. W. Phillips. A Composer's Guide to Game Music. MIT Press, 2014.
  2. A. Marks. The Complete Guide to Game Audio: For Composers, Musicians, Sound Designers, and Game Developers. CRC Press, 2013.
  3. K. Collins. Game Sound: An Introduction to the History, Theory, and Practice of Video Game Music and Sound Design. MIT Press, 2013.
  4. L. Cellerino. The Art of Game Music. Journal of Game Design, 2020.