You are not allowed to perform this action
موسیقی بازی و جلوههای صوتی
Game Music and Sound Effects
مقطع: تحصیلات تکمیلی | گرایش: بازیهای رایانهای |
نوع درس: نظری | تعداد واحد: ۳ |
پیشنیاز: – | همنیاز: – |
هدف کلی
این درس به بررسی نقش صدا و موسیقی در بازیهای رایانهای میپردازد و اهمیت آنها در تجربه کاربری را تشریح میکند. هدف اصلی این درس، آشنایی دانشجویان با اصول طراحی و پیادهسازی صدا و موسیقی در بازیهای رایانهای، تکنیکهای ترکیب و همگامسازی صدا با رویدادهای بازی و استفاده از ابزارهای پیشرفته برای خلق و ویرایش صدا و موسیقی است. در انتهای این دوره، دانشجویان توانایی ایجاد و ادغام صدا و موسیقی به صورت خلاقانه و فنی در بازیهای رایانهای را خواهند داشت.
سرفصلها
- مقدمهای بر صدا و موسیقی در بازیهای رایانهای
- تعریف صدا و موسیقی در بازیها
- تاریخچه صدا و موسیقی در بازیها
- نقشهای صدا و موسیقی در بازیهای رایانهای
- مبانی طراحی صدا
- عناصر اساسی صدا (فرکانس، شدت، تمبر)
- ساخت صداهای محیطی و افکتهای صوتی
- طراحی صدا برای کاراکترها و اشیاء در بازی
- مبانی موسیقی برای بازی
- اصول آهنگسازی و تنظیم موسیقی برای بازی
- سبکها و ژانرهای موسیقی در بازیهای رایانهای
- استفاده از لوپها و تمهای موسیقیایی
ارزیابی پیشنهادی
- تمرینها و پروژه: ۳۰ درصد نمره
- آزمونهای میانترم و پایانی: ۷۰ درصد نمره
منابع پیشنهادی
- W. Phillips. A Composer's Guide to Game Music. MIT Press, 2014.
- A. Marks. The Complete Guide to Game Audio: For Composers, Musicians, Sound Designers, and Game Developers. CRC Press, 2013.
- K. Collins. Game Sound: An Introduction to the History, Theory, and Practice of Video Game Music and Sound Design. MIT Press, 2013.
- L. Cellerino. The Art of Game Music. Journal of Game Design, 2020.