You are not allowed to perform this action

بازی‌های جدی و شبیه‌سازی‌های تعاملی

Serious Games and Interactive Simulations

مقطع: تحصیلات تکمیلی گرایش: بازی‌های رایانه‌ای
نوع درس: نظری تعداد واحد: ۳
پیش‌نیاز: – هم‌نیاز: –

هدف کلی

در این درس، هدف پوشش مطالب مرتبط با شبیه‌سازی‌های گسسته رخداد تعاملی است. مفاهیمی همانند معماری‌های رخدادمحور، مراکز فرستادن پیغام (Notification Center) و سایر مفاهیم پایه‌ای در برنامه‌نویسی شبیه‌سازی‌های تعاملی در این درس مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

سرفصل‌ها

  1. مفاهیم پایه شبیه‌سازی‌های گسسته رخداد
  2. معماری‌های رخدادمحور
  3. برنامه‌نویسی شبیه‌سازی‌های تعاملی Real-Time
  4. مکانیزم‌های بازگشت زمان (Time Warp)
  5. روش‌های پیشرفته بهینه‌سازی در شبیه‌سازی‌ها
    • کنترل بهره‌وری حافظه
    • مدیریت حافظه و بازگشت پیغام (Message Send back)
    • روش Prune back
  6. آشنایی با مکانیزم‌های Dead Reckoning در شبیه‌سازی‌های توزیع‌شده
  7. مدیریت زمان و رخداد

ارزیابی پیشنهادی

  • تمرین‌ها و پروژه: ۳۰ درصد نمره
  • آزمون‌های میان‌ترم و پایانی: ۷۰ درصد نمره

منابع پیشنهادی

  1. Richard M. Fujimoto. Parallel and Distributed Simulation Systems. Wiley, 2000.