You are not allowed to perform this action
بازیهای جدی و شبیهسازیهای تعاملی
Serious Games and Interactive Simulations
مقطع: تحصیلات تکمیلی | گرایش: بازیهای رایانهای |
نوع درس: نظری | تعداد واحد: ۳ |
پیشنیاز: – | همنیاز: – |
هدف کلی
در این درس، هدف پوشش مطالب مرتبط با شبیهسازیهای گسسته رخداد تعاملی است. مفاهیمی همانند معماریهای رخدادمحور، مراکز فرستادن پیغام (Notification Center) و سایر مفاهیم پایهای در برنامهنویسی شبیهسازیهای تعاملی در این درس مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
سرفصلها
- مفاهیم پایه شبیهسازیهای گسسته رخداد
- معماریهای رخدادمحور
- برنامهنویسی شبیهسازیهای تعاملی Real-Time
- مکانیزمهای بازگشت زمان (Time Warp)
- روشهای پیشرفته بهینهسازی در شبیهسازیها
- کنترل بهرهوری حافظه
- مدیریت حافظه و بازگشت پیغام (Message Send back)
- روش Prune back
- آشنایی با مکانیزمهای Dead Reckoning در شبیهسازیهای توزیعشده
- مدیریت زمان و رخداد
ارزیابی پیشنهادی
- تمرینها و پروژه: ۳۰ درصد نمره
- آزمونهای میانترم و پایانی: ۷۰ درصد نمره
منابع پیشنهادی
- Richard M. Fujimoto. Parallel and Distributed Simulation Systems. Wiley, 2000.