You are not allowed to perform this action
برنامهنویسی موتورهای تصویرسازی
Rendering Engine Programming
مقطع: تحصیلات تکمیلی | گرایش: بازیهای رایانهای |
نوع درس: نظری | تعداد واحد: ۳ |
پیشنیاز: – | همنیاز: – |
هدف کلی
هدف اصلی این درس، آشنایی عملی با معماری و چگونگی برنامه نویسی موتورهای تصویرسازی است. این درس به طور پروژهمحور خواهد بود و هر فرد میتواند بخشی از موتور تصویرسازی یا یک موتور تصویرسازی ساده شده را در طول درس و بر مبنای سیلابس درسی تکمیل نماید.
سرفصلها
- ساختار موتورهای تصویرسازی
- آشنایی با برنامهنویسی با OpenGL
- برنامهنویسی خط لوله تصویرسازی
- تصویرسازی اجسام ساده هندسی
- پیادهسازی تکنیکهای بهینهسازی در ترسیم صحنه
- پیادهسازی منطق دوربین در تصویرسازی
- برنامهنویسی نورپردازی
- برنامهنویسی سایهزنی
- ایجاد مواد در موتور تصویرسازی
- مدیریت صحنه
- برنامهنویسی و کار با سایهزنها
ارزیابی پیشنهادی
- تمرینها و پروژه: ۳۰ درصد نمره
- آزمونهای میانترم و پایانی: ۷۰ درصد نمره
منابع پیشنهادی
- Akenine, Möller, Tomas, Eric Haines, and Hoffman, Naty. Real-time rendering. CRC Press, 2011.
- Bailey, Mike, and Cunningham, Steve. Graphics Shaders: Theory and Practice. CRC Press, 2011.
- Engel, Wolfgang. GPU Pro 2. CRC Press, 2011.
- Engel, Wolfgang. Shader X7. Charles River Media, 2009.
- Kerger, Felix. OGRE 3D 1.7 Beginners’ Guide. Packt Publishing Ltd, 2010.