You are not allowed to perform this action
برنامهنویسی گرافیک
Graphics Programming
مقطع: تحصیلات تکمیلی | گرایش: بازیهای رایانهای |
نوع درس: نظری | تعداد واحد: ۳ |
پیشنیاز: – | همنیاز: – |
هدف کلی
هدف اصلی این درس، آشنا کردن دانشجو با اصول برنامهنویسی گرافیک، خط لولههای تصویرسازی، ایجاد جلوههای نورپردازی و سایه زنی، مواد گرافیکی و جلوههای پس پردازشی برای بازیهای رایانهای است. انتظار میرود دانشجو پس از پایان درس مبانی نظری لازم برای درس برنامه نویسی موتورهای تصویرسازی را گذرانده باشد و بر آنها مسلط شده باشد.
سرفصلها
- مبانی گرافیک
- گرافیک دوبعدی و سه بعدی
- پرتویابی (Ray tracing)
- خط لوله گرافیکی مستقیم
- خط لوله گرافیکی تاخیری
- خط لوله گرافیکی برای سایه زنی راس (vertex-lit shading)
- تشریح کامل مراحل مختلف خط لوله تصویرسازی
- بردارزدایی (Rasterization)
- برنامه نویسی سایهزن (Shader programming)
- نگاشت سطوح
- روشن سازی محلی و سراسری
- نوردهی و مواد
ارزیابی پیشنهادی
- تمرینها و پروژه: ۴۰ درصد نمره
- آزمونهای میانترم و پایانی: ۶۰ درصد نمره
منابع پیشنهادی
- Sherrod, Allen. Game Graphic Programming. Cengage Learning, 2008.
- Sherrod, Allen. Beginning DirectX 11 Game Programming. Cengage Learning, 2012.
- Han, JungHyun. 3D Graphics for Game Programming. Chapman & Hall/CRC, 2011.