You are not allowed to perform this action
هوش مصنوعی بازیهای رایانهای
Computer Games Artificial Intelligence
مقطع: تحصیلات تکمیلی | گرایش: بازیهای رایانهای |
نوع درس: نظری | تعداد واحد: ۳ |
پیشنیاز: – | همنیاز: – |
هدف کلی
در این درس، دانشجو با رویکردهای اصلی موجود در هوش مصنوعی بازیهای رایانهای و یا شبیه سازیهای بیدرنگ تعاملی آشنا میشود. در واقع این درس به منزله مقدمهای بر هوش مصنوعی بازی به حساب خواهد آمد. توقع میرود پس از پایان درس، دانشجو دیدی کلی نسبت به تفاوتهای هوش مصنوعی بازی با هوش مصنوعی سنتی و رویکردهای اصلی هوش مصنوعی بازی پیدا کند.
سرفصلها
- تفاوتهای هوش مصنوعی بازی با هوش مصنوعی سنتی
- جایگاه موتور هوش مصنوعی در معماری موتورهای بازی
- وظایف و مولفههای موتورهای هوش مصنوعی
- دریافت اطلاعات
- تصمیمگیری
- حرکت و جابجایی
- الگوریتمهای جستجو و مسیریابی در بازیهای رایانهای
- رفتارهای هوشمند – جستجو و تعقیب (محیطهای پیوسته و گسسته)
- رفتارهای هوشمند – فرار (در محیطهای پیوسته و گسسته)
- رفتارهای هوشمند – پرسه زدن (محیطهای پیوسته و گسسته)
- درختهای رفتاری سنتی و انطباقی
- الگوریتمهای پیشگیری از برخورد
ارزیابی پیشنهادی
- تمرینها و پروژه: ۵۰ درصد نمره
- آزمونهای میانترم و پایانی: ۵۰ درصد نمره
منابع پیشنهادی
- Rabin, Steven. Game AI Pro: Collected Wisdom of Game AI Professionals, 2013.
- Buckland, Mat. Programming game AI by Example. Jones & Bartlett Learning, 2005.
- Millington, Ian, and Funge, John. Artificial Intelligence for Games. CRC Press, 2009.
- Ahlquist, Jerome, and Novak, Jeannie. Game Artificial Intelligence. Thomson Delmar Learning, 2008.
- Kirby, Neil. Introduction to Game AI. Cengage Learning, 2011.
- Rabin, Steve. AI Game Programming Wisdom. Cengage Learning, 2002.