You are not allowed to perform this action
اصول ساخت بازیهای رایانهای
Principles of Computer Game Development
مقطع: تحصیلات تکمیلی | گرایش: بازیهای رایانهای |
نوع درس: نظری | تعداد واحد: ۳ |
پیشنیاز: – | همنیاز: – |
هدف کلی
هدف اصلی درس آشنایی دانشجویان با فرایند توسعه بازی و ساختارهای پایهای بازی است. در این درس پیشنیازهای اصلی برای درگیر کردن دانشجویان با توسعه بازی بیان خواهد شد. مواردی که توقع میرود دانشجو پس از پایان درس بر آنها تسلط داشته باشد عبارتند از: ۱) آشنایی با خط لوله توسعه بازیهای رایانهای ۲) آشنایی کامل با ساختار حلقه بازی و مولفههای منطق و تصویرسازی ۳) آشنایی با مبانی ریاضی توسعه بازی ۴) آشنایی با مولفه تصویرسازی و تکنیکهای مرتبط.
سرفصلها
- تاریخچه بازیهای رایانهای
- آشنایی با خط لوله تولید بازیهای رایانهای (پیش تولید، تولید، پس تولید)
- مبانی ریاضیات مورد نیاز برای بازیهای رایانهای (جبر خطی: ماتریس، کواترنیون، بردار و پرتو)
- حلقههای بازی (بهروزرسانی و تصویرسازی)
- مبانی برنامهنویسی منطق روند بازی
- آشنایی با تغییرشکلهای هندسی
- مبانی گرافیک سهبعدی
- سیستمهای عوارض زمین
- نورپردازی و سایهزنی
- دوربین در بازیهای رایانهای
ارزیابی پیشنهادی
- تمرینها و پروژه: ۵۰ درصد نمره
- آزمونهای میانترم و پایانی: ۵۰ درصد نمره
منابع پیشنهادی
- Novak, Jeannie. Game Development Essentials: An Introduction. Cengage Learning, 2011.
- Dunniway, Troy, and Novak, Jeannie. Game Development Essentials: Gameplay Mechanics. Thomson Delmar Learning, 2008.
- Rabin, Steve, Introduction to Game Development. Cengage Learning, 2010.
- Harbour, Jonathan. Advanced 2D Game Development. Cengage Learning, 2009.
- Blackman, Sue. Beginning 3D Game Development With Unity: All-In-One, Multi-Platform Game Development. Apress, 2011.
- Lengyel, Eric. Mathematics for 3D Game Programming And Computer Graphics. Cengage Learning, 2012.