You are not allowed to perform this action
کارگاه ساخت بازیهای رایانهای
Computer Game Development Workshop
مقطع: کارشناسی | گرایش: |
نوع درس: عملی | تعداد واحد: ۱ |
پیشنیاز: – | همنیاز: مبانی ساخت بازیهای رایانهای |
هدف کلی
هدف اصلی کارگاه ساخت بازیهای رایانهای آشنایی دانشجویان با برنامهنویسی بازیهای رایانهای و ورود به بازار کار این صنعت به عنوان برنامهنویس است. این درس به عنوان مکمل و واحد عملی درس مبانی ساخت بازیهای رایانهای ارائه شده و طی آن دانشجویان با مفاهیم عملی برنامهنویسی بازی با موتور یونیتی آشنا شده و همچنین ساخت یک بازی رایانهای موبایلی را تجربه خواهند کرد.
سرفصلها
- کار با محیط موتور بازیسازی یونیتی
- یادگیری برنامهنویسی در یونیتی
- آشنایی با ویرایشگر یونیتی
- طراحی ساختار پروژه و انتخاب معماری برای آن
- ساخت اجسام صلب و کلایدر با استفاده از محاسبات فیزیک یونیتی
- دوربین و مدیریت آن در موتور یونیتی
- نورپردازی و سایهزنی محیط
- آشنایی و کار عملی با سیستم پویانمایی موتور یونیتی
- واسط کاربری در موتور بازی
- آشنایی با سیستم ذرات
- اسکریپتنویسی در محیط یونیتی
- اشیا برنامهپذیر (Scriptable)
- مدیریت وابستگیهای پروژه در یونیتی
- کار عملی با مفاهیم کوروتین و Prefab
- طراحی خط لوله بیلد گرفتن پروژه
- تعریف پروژه گروهی و پیادهسازی یک بازی موبایلی به صورت تیمی
ارزیابی پیشنهادی
- تمرینها و پروژه: ۷۰ درصد نمره
- آزمون پایانی: ۲۰ درصد نمره
- گزارش کتبی: ۱۰ درصد نمره
منابع پیشنهادی
- N. A. Borromeo. Hands-On Unity 2020 Game Development. Packt Publishing, 2020.
- P. Doran. Unity 2022 Mobile Game Development. 3rd Edition, Packt Publishing, 2022.
- J. Chen. Game Development with Unity for .NET Developers: The ultimate guide to creating games with Unity and Microsoft Game Stack. Packt Publishing, 2022.