گرافیک کامپیوتری

Computer Graphics

مقطع: کارشناسی گرایش: هوش مصنوعی
نوع درس: نظری تعداد واحد: ۳
پیش‌نیاز: – هم‌نیاز: طراحی الگوریتم‌ها

هدف کلی

هدف این درس آشنا کردن دانشجویان با مفاهیم پایه‌ای گرافیک کامپیوتری است. تکیه‌ی اصلی درس بر روی گرافیک کامپیوتری سه بعدی، مفاهیم افکنش‌ها و تبدیل‌های سه بعدی، نور‌پردازی، رنگ‌آمیزی صحنه‌های گرافیکی و بازی‌های کامپیوتری با استفاده از نرم‌افزار OpenGL است. این نرم‌افزار در محیط زبان‌های برنامه‌نویسی سطح بالا مانند C, C++, Java قابل استفاده است. انتظار می‌رود که دانشجویان با یکی از این زبان‌ها آشنایی کامل داشته باشند و در طول ترم استفاده از OpenGL را نیز بی‌آموزند.

سرفصل‌ها

ارزیابی پیشنهادی

منابع پیشنهادی

  1. D. Hearn, P.Baker, and W. Carithers. Computer Graphics with OpenGL. 4th Edition, Prentice Hull, 2011.
  2. S. Marschner and P. Shirley. Fundamental of Computer Graphics. 5th Edition, CRC Press, 2021.
  3. E. Angel. OpenGL, A primer. 3rd Edition, Addison Wesley, 2008.
  4. J. F. Hughes, A. V. Dam, M. McGuire, D. F. Sklar, J. D. Foley, S. Feiner, and K. Akeley. Computer Graphics: Principles and Practice. 3rd Edition, Addison Wesley, 2013.
  5. G. Sellers. Vulkan Programming Guide: The Official Guide to Learning Vulkan. Addison Wesley, 2017