مدیریت تغییر دیجیتال

Digital Change Management

مقطع: تحصیلات تکمیلی گرایش: تحول دیجیتال
نوع درس: نظری تعداد واحد: ۳
پیش‌نیاز: – هم‌نیاز: –

هدف کلی

این درس با هدف ارائه درک جامعی از تغییرات و چالش‌های مرتبط با تحول دیجیتال در سازمان‌ها و مکانیزم‌ها و روش‌های مدیریت آن برای دانشجویان طراحی شده است. این درس طیف گسترده‌ای از موضوعات ضروری برای درک مدیریت تغییر دیجیتال را از جمله استراتژی‌های تحول دیجیتال، پذیرش کاربر و نیروی انسانی، روش‌ها و ابزارهای موثر در برنامه‌ریزی و اجرای پروژه‌های تحول دیجیتال و استراتژی‌های کاهش ریسک در پروژه‌های تحول دیجیتال را پوشش می‌دهد.

سرفصل‌ها

  1. مروری بر مفاهیم و مباحث مرتبط با مدیریت تغییر
  2. اهمیت و ضرورت مدیریت تغییر در حرکت به سمت تحول دیجیتال
  3. مقدمه‌ای بر مدیریت تغییر دیجیتال و مفاهیم کلیدی آن
  4. توانمندسازها و موانع مدیریت تغییر در تحول دیجیتال
  5. روش‌ها و ابزارهای موثر در برنامه‌ریزی و اجرای پروژه‌های تحول دیجیتال
  6. استراتژی‌های همسوسازی تغییرات با نیروی کار فناوری در پروژه‌های تحول دیجیتال
  7. مدیریت مقاومت نیروی انسانی و کاربر و درک پذیرش ایشان در برابر تغییر در پروژه‌های تحول دیجیتال
  8. استراتژی‌های کاهش ریسک در پروژه‌های تحول دیجیتال
  9. مهارت‌های رهبری استراتژیک و عملیاتی مورد نیاز برای مدیریت پروژه‌های تحول دیجیتال
  10. مطالعات موردی و پروژه‌های عملی تحول دیجیتال موفق و ناموفق

ارزیابی پیشنهادی

منابع پیشنهادی

  1. C. Machado and J.P. Davim. Management for Digital Transformation. Springer, 2024.
  2. J.P. Kotter. Leading Change. Harvard Business Review Press, 2012.