اقتصاد بازی‌سازی

Game Monetization

مقطع: تحصیلات تکمیلی گرایش: بازی‌های رایانه‌ای
نوع درس: نظری تعداد واحد: ۳
پیش‌نیاز: – هم‌نیاز: –

هدف کلی

هدف از این درس، بررسی جوانب اقتصادی و تجاری صنعت بازی‌های ویدیویی است. هدف این درس ارائه درک عمیق از مدل‌های کسب و کار، تحلیل بازار، و چالش‌های مالی در صنعت بازی است. دانشجویان با روش‌های تجزیه و تحلیل اقتصادی، استراتژی‌های تجاری، و نحوه مدیریت منابع در صنعت بازی آشنا خواهند شد. همچنین، مباحث مربوط به بازاریابی، مدل‌های درآمدزایی، و آینده‌پژوهی صنعت بازی در این درس پوشش داده خواهد شد.

سرفصل‌ها

  1. مقدمه‌ای بر اقتصاد بازی‌های رایانه‌ای
  2. تاریخچه و توسعه صنعت بازی‌های ویدیویی
  3. بررسی وضعیت کنونی و روندهای آینده
  4. مدل‌های کسب و کار در صنعت بازی
  5. مدل‌های درآمدزایی: خرید مستقیم، پرداخت درون‌برنامه‌ای، اشتراک
  6. تحلیل مدل‌های مختلف و مزایا و معایب آن‌ها
  7. تحلیل بازار و رفتار مصرف‌کننده
  8. تحلیل بازار و روندهای صنعت
  9. شناسایی و تحلیل گروه‌های هدف و رفتار مصرف‌کنندگان
  10. استراتژی‌های بازاریابی و تبلیغات
  11. تکنیک‌های بازاریابی دیجیتال و سنتی
  12. استراتژی‌های تبلیغاتی موفق و موردی

ارزیابی پیشنهادی

منابع پیشنهادی

  1. J. C. Hsu. The Business of Video Games: A Comprehensive Guide to the Industry. Routledge, 2019.
  2. E. C. Miller and A. L. Johnson. Video Game Economics: An Analysis of Market Dynamics and Trends. Springer, 2020.
  3. M. J. McKeown. Understanding the Video Game Industry: Business Models and Strategies. Journal of Business Research, 2018.
  4. R. Smith. Game Industry Business Strategies: A Case Study Approach. Palgrave Macmillan, 2021.