برنامه‌نویسی روند بازی با موتورهای بازی

Gameplay Programming with Game Engines

مقطع: تحصیلات تکمیلی گرایش: بازی‌های رایانه‌ای
نوع درس: نظری تعداد واحد: ۳
پیش‌نیاز: – هم‌نیاز: –

هدف کلی

هدف اصلی این درس، آشنایی عملی با برنامه نویسی مکانیک‌ها و منطق بازی در یک موتور آماده است. برای موتور آماده به صورت پیشنهادی، موتور یونیتی آورده شده است ولی بر حسب زمان و تشخیص استاد می‌تواند هر نوع زیرساخت فنی آماده دیگر نیز باشد.

سرفصل‌ها

  1. ساخت بازی با موتور یونیتی
  2. مفاهیم اولیه موتور یونیتی
  3. مدیریت دارایی‌ها
  4. مدیریت صحنه
  5. مدیریت اشیای موجود در بازی
  6. آشنایی با واسط کاربری یونیتی
  7. خط لوله ورود محتوی
  8. پویانمایی در موتور یونیتی
  9. سیستم عوارض زمین در موتور یونیتی
  10. برنامه نویسی کنترل کننده دوربین در موتور یونیتی
  11. مقدمات اسکریپت نویسی
  12. برنامه‌نویسی هوش مصنوعی در موتور یونیتی

ارزیابی پیشنهادی

منابع پیشنهادی

  1. Creighton, Ryan Henson. Unity 3D Game Development by Example: A Seat-of-Your-Pants Manual for Building Fun, Groovy Little Games Quickly. Packt Publishing Ltd, 2010.
  2. Blackman, Sue. Beginning 3D Game Development with Unity: All-in-one, multi-platform game development. Apress, 2011.
  3. Goldstone, Will. Unity Game Development Essentials. Packt Publishing Ltd, 2009.
  4. Goldstone, Will. Unity 3.x Game Development Essentials. Packt Publishing Ltd, 2011.
  5. Menard, Michelle. Game Development with Unity. Cengage Learning, 2012.