برنامه‌نویسی موتورهای تصویرسازی

Rendering Engine Programming

مقطع: تحصیلات تکمیلی گرایش: بازی‌های رایانه‌ای
نوع درس: نظری تعداد واحد: ۳
پیش‌نیاز: – هم‌نیاز: –

هدف کلی

هدف اصلی این درس، آشنایی عملی با معماری و چگونگی برنامه نویسی موتورهای تصویرسازی است. این درس به طور پروژه‌محور خواهد بود و هر فرد می‌تواند بخشی از موتور تصویر‌سازی یا یک موتور تصویر‌سازی ساده شده را در طول درس و بر مبنای سیلابس درسی تکمیل نماید.

سرفصل‌ها

  1. ساختار موتورهای تصویرسازی
  2. آشنایی با برنامه‌نویسی با OpenGL
  3. برنامه‌نویسی خط لوله تصویرسازی
  4. تصویرسازی اجسام ساده هندسی
  5. پیاده‌سازی تکنیک‌های بهینه‌سازی در ترسیم صحنه
  6. پیاده‌سازی منطق دوربین در تصویرسازی
  7. برنامه‌نویسی نورپردازی
  8. برنامه‌نویسی سایه‌زنی
  9. ایجاد مواد در موتور تصویرسازی
  10. مدیریت صحنه
  11. برنامه‌نویسی و کار با سایه‌‌زن‌ها

ارزیابی پیشنهادی

منابع پیشنهادی

  1. Akenine, Möller, Tomas, Eric Haines, and Hoffman, Naty. Real-time rendering. CRC Press, 2011.
  2. Bailey, Mike, and Cunningham, Steve. Graphics Shaders: Theory and Practice. CRC Press, 2011.
  3. Engel, Wolfgang. GPU Pro 2. CRC Press, 2011.
  4. Engel, Wolfgang. Shader X7. Charles River Media, 2009.
  5. Kerger, Felix. OGRE 3D 1.7 Beginners’ Guide. Packt Publishing Ltd, 2010.