کارگاه ساخت بازی‌های رایانه‌ای

Computer Game Development Workshop

مقطع: کارشناسی گرایش:
نوع درس: عملی تعداد واحد: ۱
پیش‌نیاز: – هم‌نیاز: مبانی ساخت بازی‌های رایانه‌ای

هدف کلی

هدف اصلی کارگاه ساخت بازی‌های رایانه‌ای آشنایی دانشجویان با برنامه‌نویسی بازی‌های رایانه‌ای و ورود به بازار کار این صنعت به عنوان برنامه‌نویس است. این درس به عنوان مکمل و واحد عملی درس مبانی ساخت بازی‌های رایانه‌ای ارائه شده و طی آن دانشجویان با مفاهیم عملی برنامه‌نویسی بازی با موتور یونیتی آشنا شده و همچنین ساخت یک بازی رایانه‌ای موبایلی را تجربه خواهند کرد.

سرفصل‌ها

  1. کار با محیط موتور بازی‌سازی یونیتی‌
  2. یادگیری برنامه‌نویسی در یونیتی
  3. آشنایی با ویرایشگر یونیتی
  4. طراحی ساختار پروژه و انتخاب معماری برای آن
  5. ساخت اجسام صلب و کلایدر با استفاده از محاسبات فیزیک یونیتی
  6. دوربین و مدیریت آن در موتور یونیتی
  7. نورپردازی و سایه‌زنی محیط
  8. آشنایی و کار عملی با سیستم پویانمایی موتور یونیتی
  9. واسط کاربری در موتور بازی
  10. آشنایی با سیستم ذرات
  11. اسکریپت‌نویسی در محیط یونیتی
  12. اشیا برنامه‌پذیر (Scriptable)
  13. مدیریت وابستگی‌های پروژه در یونیتی
  14. کار عملی با مفاهیم کوروتین و Prefab
  15. طراحی خط لوله بیلد گرفتن پروژه
  16. تعریف پروژه گروهی و پیاده‌سازی یک بازی موبایلی به صورت تیمی

ارزیابی پیشنهادی

منابع پیشنهادی

  1. N. A. Borromeo. Hands-On Unity 2020 Game Development. Packt Publishing, 2020.
  2. P. Doran. Unity 2022 Mobile Game Development. 3rd Edition, Packt Publishing, 2022.
  3. J. Chen. Game Development with Unity for .NET Developers: The ultimate guide to creating games with Unity and Microsoft Game Stack. Packt Publishing, 2022.