آزمایشگاه مهندسی نرم‌افزار

Software Engineering Lab

مقطع: کارشناسی گرایش: نرم‌افزار
نوع درس: عملی تعداد واحد: ۱
پیش‌نیاز: مهندسی نرم‌افزار هم‌نیاز: –

هدف کلی

این درس برای دانشجویان کارشناسی ارائه می‌شود و هدف از آن پرداختن به مباحث کاربردی مهندسی نرم‌افزار است. در این درس روش‌های مهندسی در قالب پروژه‌های عملی تجربه می‌شوند. کار آزمایشگاه در پنج حوزه‌ی اصلی مهندسی نرم‌افزار شامل مهندسی نیازمندی‌ها، تحلیل، طراحی، پیاده‌سازی و آزمون انجام می‌پذیرد. آزمایشگاه از ۱۰ جلسه‌ی سه ساعته تشکیل می‌شود. به هر گروه یک پروژه تخصیص داده می‌شود که کار خود را تا پایان‌ترم بر روی آن پروژه و مستندات آن انجام خواهد داد.

سرفصل‌ها

* مدیریت پیکربندی و تغییرات

نحوه‌ی اداره‌ی آزمایشگاه

جزئیات کار جلسات آزمایشگاه

منابع پیشنهادی

  1. M. Fowler. Analysis Patterns: Reusable Object Models. Addison-Wesley, 1996.
  2. M. Fowler. Refactoring: Improving the Design of Existing Code. 2nd Edition, Addison-Wesley, 1999.
  3. M. Fowler. UML Distilled. 3rd Edition, Addison-Wesley, 2004.
  4. E. Gamma, R. Helm, R. Johnson, and J. Vlissides. Design Patterns: Elements of Reusable Object-Oriented Software. Addison-Wesley, 1995.
  5. C. Larman. Applying UML and Patterns: An Introduction to Object-Oriented Analysis and Design and Iterative Development. 3rd Edition, Prentice-Hall, 2004.